sobota 7. března 2015

Zdravý banánový chléb


Tento zdravý RUMOVÝ banánový chléb si můžete dát bez sebemenších výčitek! (Ale nedávejte si ho raději před jízdou.)
Ingredience a postup práce:
1,5 hrnku polohrubé mouky (může být celozrnná, pšeničná..)
3 rozmačkané banány
100g bílého jogurtu (já jsem použila bílý light)
5 polévkových lžic medu (popřípadě javor.sirup, atp.)
2 lžíce olivového oleje
2 lžíce holandského kakaa
špetka soli
1 lžička kypřícího prášku
1 lžička skořice
rum dle chuti ;-)

1. Nejdříve jednoduše smícháme suché ingredience v jedné nádobě, v druhé smícháme banány,jogurt, med a olej. Postupně přidáme mouku a zbytek do mokré směsi a dochutíme rumem.
Dále dle chuti se mohou přidat oříšky, hrozinky, jiné ovoce, popřípadě kdo si potrpí na "výživnější" verzi kousky hořké čokolády. Fantazii se meze nekladou!
Já jsem chléb posypala směsí slunečnicových semínek.
2. Troubu si předehřejeme na 180 stupňů a vymažeme si nádobu. (Já jsem použila olivový olej a mouku.)
3. Chléb nalijeme do nádoby a pečeme 60 minut.
4. Po vychladnutí vyklopíme a můžeme podávat prakticky samotný chléb, popřípadě s marmeládou, šlehačkou, zmrzlinou..
Poznámka: Těsto se může zdát po upečení stále vlhké, což je normální díky banánům.

Energetická hodnota jedné porce: cca 450kJ

Dobrou chuť!



 

1 komentář:

  1. Krásně vypadá a ještě líp chutná . Těším se na další recepty. Martha

    OdpovědětVymazat