pátek 13. března 2015

Rybízový "cheesecake"

Když člověk během "tuhé"zimy narazí na dno mrazáku a najde dvě velké krabice zmraženého rybízu, nestačí se divit, jaké štěstí ho to potkalo! Já jsem u udivení nezůstala a rozhodla jsem se rybíz řádně a okamžitě využít.
Na ten poctivý těžký rybízový koláč jsem příliš chuť neměla a tak jsem se rozhodla následovat trend cheesecaků, ale trochu jinak - lehčeji a zdravěji!


RECEPT:


INGREDIENCE
1 vanička odtučněného tvarohu
120g bílého jogurtu
2 vejce
40g rozmixovaných vloček
2-3 polévkové lžíce medu
skořice
+
OVOCE

Postup práce:1.Oddělíme žloutky od bílků a z bílků ušleháme sníh
2.Smícháme v míse tvaroh, jogurt, med, žloutky a skořici s rozmixovanými vločkami
3.Troubu si předehřejeme na 180 stupňů
4.Pomalu vmícháme vyšlehané bílky a nalijeme těsto do formy
5.Pečeme 25 minut
6.Po 25 minutách vyndáme z trouby a na povrch nasypeme ovoce- v tomto případě rybíz- a pečeme dalších 20 minut.

7. Necháme vychladnout (a nebo ne) a konzumujeme.

Pozn.: Komu nevyhovuje trochu trpká a kyselá chuť rybízu, doporučuji do korpusu přidat více medu, popřípadě cukr.
Ovoce přidáváme až po 25 minutách z toho důvodu, aby se nám "nepropadlo" a zachovalo si šťávu, která potom po koláči stéká a funguje jako poleva.

DOBROU CHUŤ!





1 komentář:

  1. Vypadá úúúžasně, škoda, že na mě asi už nezbyde... Dobrou chuť těm šťastnějším!!!

    OdpovědětVymazat